åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Hej mitt vinterland!

Publicerad 2012-12-08 16:44:00 i Familj, Personligt,

Idag har det varit en sån där härligt solig, klar och krispig vinterdag.
Vi bestämde oss i förmiddags att packa in oss i bilen och åka till barnens farmor och farfar för en dag i snö och solsken.
Pulka, skridskor och vagn packades in tillsammans med det sedvanliga flyttlasset man har med sig som småbarnsföräldrar så fort man åker någon stans.
Precis som här om dagen var det kalabalik vid påklädningen. Det tog sån tid för oss att komma i väg att svärföräldrarna hann bli oroliga för oss. De trodde att det hänt något. När de ringer är vi i alla fall en bra bit på väg.
3-åringen sover som en stock när vi kommer fram, fullkomligt slut efter allt trots.
Vi hinner väl kanske vara ute en halvtimma innan 3-åringen fick nog och hade "frysit ihjäl om tårna". (Hon är väl som sin mor, helt oförmögen att med egen kraft värma upp och behålla värme i händer och fötter - kallblodig om ni så vill).
Innan dess var det för övrigt mest sura miner från denna frusna dam efter att ha ramlat av pulkan som pappan drog bakom sig på isen (han har nog lite kvar att lära om flickors känslighet i dessa lägen) och över att hon inte hade några egna skridskor (hrm tomten, en liten vink här).
Jag, barnen och farmor åker hem och värmer oss medan de stora pojkarna (pappan och farfar) lägger straffar med en pappers-boll på varandra.
Vi fick i alla fall lite luft och sol på oss, skönt!
 
Skottning och sopning av isen
 
Syskon-kärlek i pulka, storasyster skulle så klart sitta i lilebrors knä, fullkomligt logiskt
 
Bambi på hal is. Det var ett tag sedan jag stod på ett par såna här...

Kommentarer

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2012-12-09 19:28:56

Mysig dag! Den rubriken du har valt är visst populär. Hade exakt samma rubrik jag med i ett inlägg. :-)

Svar: Ja, vad kan passa bättre vid sådana tillfällen :)
2-barns-mamman

Postat av: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Publicerad 2012-12-09 21:34:34

Sv: Tacktack! :))

Postat av: Mikxki

Publicerad 2012-12-10 20:17:45

Vilka härliga bilder :)

Svar: Tack! :)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela