åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Andra bullar!

Publicerad 2012-12-06 13:46:00 i Familj, Personligt,

Efter att ha åtnjutit sovmorgon - till sisådär kvart i nio - två mornar på raken (visserligen har det varit lite senare kvällar för barnen här hemma då sambon varit hemma efter åtta och nattningen inte funkar utan honom eftersom båda barnen kräver varsin personlig nattare. Vi har även haft en liten kille med 40 graders feber, antagligen tand-feber för den försvann på ett dygn, och de vanliga natt-vaken, men det är vardags-mat - nu snackar vi ju härligt smarriga smöriga andra bullar!) var det uppstigning klockan 5 idag!
Vi fick förhandlat fram kvarliggning i sängen tills klockan nästan var sex åtminsonde men sen var det upp ur sängen marsh! Jippi! Det är ju inte så man studsar upp vid den tiden precis. 
Därför har det så att säga varit en aningens förskjutet dags-schema här idag.
Jag försökte få 3-åringen att slumra lite när Lilleman sov vid halv tio men icke, hon var hur pigg som helst, jaja vi kör väl på tänkte jag.
Sen var det lunch; klockan halv elva är inte varje dag...
Efter det var det ut i snön som gällde. Här har vi strålande solsken, sju grader kallt och 5-10 cm snö. Härligt att komma ut tänkte jag, men icke!
Det börjar så klart redan vid påklädning, 3 -åringen trotsar som vanligt med kläder hit och dit. Tillslut har jag i alla fall fått en svettig tjej, en grinande och supertrött bebis och en genom-svettig mamma ut ur dörren. Med de för årstiden passande kläderna.
Sen när vi kommit en tredjedel till lekplatsen, Lillebror halv-sovande i vagn och en tjej som absolut skall gå - i alla fall hitintills - så tar det tvär-stopp. 3-åringen sätter sig på marken och stört-grinar. Hon orkar inte gå, hon skall inte åka vagn och inte pulka. Ingentig!
Tillslut går hon med på att vända hem, hämta napp och snutte och en fäll till pulkan. Sagt och gjort. 
När vi så äntligen kommer fram till lekplatsen hör jag  - Mamma jag vill ändå inte leka!
Så hon får krypa ner i dubbelvagnen och vi vänder hem.
Nu sover båda som små törn-rosor...

Kommentarer

Postat av: maria

Publicerad 2012-12-06 22:55:40

Det där låter bekant :)

Svar: Visst är det underbart ;-)
2-barns-mamman

Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

Publicerad 2012-12-07 08:02:24

guuud ja hade varit helt slut om det hade varit så där hos mig. Här räcker det med EN som trotsar, så fort man nämner overall så springer han å gömmer sig i lektältet.. sedan pågår krig innan man ens kommer utanför dörren

Svar: Suck, man blir såå sugen och motiverad att få ut ungarna i snön när man vet att sånt här väntar! Det värsta är ju att oftast så tycker dom ju att det är så roligt ute när dom väl är där att dom inte vill gå in... Di barna, di barna... :-D
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela