åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

en kannibal till son

Publicerad 2013-09-07 13:55:39 i Personligt,

I går, si sådär vid middags-lagnings-tid var jag desperat nog att muta barnen med choklad för att de skulle hålla sig lugna tills maten blev klar. Dyrt misstag skulle det visa sig. När jag snäll och hjälpsam skulle stoppa in en bit i Lillemans mun var jag inte tillräckligt snabb att ta bort en fingret vars grepp chokladen befann sig i. Dom små käftarna, ivriga efter sin godbit, slogs igen med en kraft och frenesi som skulle gjort vilken hajmamma som helst mycket stolt.
Där satt jag som i ett skruvstäd och skrek av smärta medan de där sylvassa gaddarna trängde sig djupare ner i köttet. Troligtvis i tron om att det var en väldigt generös chokladbit som skulle bitas av. Antingen det eller så är min son kannibal. När jag tillslut fick bänt upp käkarna på vilden hade blodvite uppstått.
Note to self mata Lilleman som en häst, det vill säga med kupad hand.

Idag ser fingret aningens inflammerat ut och är väldigt ömt. Fortsättning följer alltså. Kan se journalanteckningen framför mig. Avliden till följd av blodförgiftning från hungrig son.



Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2013-09-07 22:49:50

Haha! Skulle gissa att du iom detta är närmare döden än jag någonsin varit. Krya på dig/överlev väl. Kram Linda

Svar: Haha! Jag tror jag överlever... denna gången, men bara med en hårsmån.
!Äckel varning! Fick klämt ut lite var och nu känns det bättre!
Kram
2-barns-mamman

Postat av: tess

Publicerad 2013-09-09 16:15:39

Farligt med barntänder ! ;D
hoppas att du inte blir allt för illa medtagen av detta ;)

Svar:
2-barns-mamman

Postat av: tess

Publicerad 2013-09-09 16:15:40

Farligt med barntänder ! ;D
hoppas att du inte blir allt för illa medtagen av detta ;)

Svar: Livsfarligt!!Jag börjar hämta mig nu ;)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela