åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Dagar som rullar på

Publicerad 2013-09-05 10:23:37 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

Nu har vi kommit in i vardagen igen. Eller kommit in i den är väl en sannig med modifikation. Vi försöker väl snarare hålla jämna steg med den. Jobbet kallar och dagislämningar går sådär; Lilleman gråter men Storasyster håller gott mod. Bättre är det vid hämtning när båda två kommer som stora glädjesolar och springer en till mötes.
Jag har nu gått ner till 75% och har fått turen att gå korta dagar så även om det är tidiga mornar - lämning 06:40 kan jag hämta redan vid 15. Eftersom jag även jobbar helger, kvällar och nätter är det inte heller alla dagar de behöver gå till förskolan alls eller åtminstonde få en lugn förmiddag hemma. Jag tror det blir bra. Dessutom är även sambon ledig på onsdagar så jag har försökt lägga mig ledig på onsdagar jag med för att vi skall kunna få mer familjetid tillsammans. Han jobbar ju så långa dagar annars. Är hemma 20.00 på måndagar och 18:00 resterande dagar i arbetsveckan. Det ställer i och för sig till det lite när jag jobbar kväll och natt då han inte hinner hem innan dagis stänger. Men då är det tur att vi har våra föräldrar nära som kan ställa upp.
 
I går var således en ledig dag. Sambon hade lite ont i halsen så jag bestämde träff med några andra mammor på fantastiska Emaus lantgård för en dag bland djur och natur. Allt medans sambon kunde vara hemma i lugn och ro. Även jag har haft ont i halsen i flera dagar men det tar vi ingen notis om *tar på sig gnällhatten* .
 
Vi åkte hemmifrån vid nio och lekte, klappade djur, red, grillade korv och fikade. När vi kom hem fem timmar senare hade barnen inte fått nog utan ville leka mera. Vi gick till lekplatsen för att sedan hamna hemma hos grannfamiljen, som även dom var med på Emaus tidigare på dagen. Där tiggde Storasyster till sig mellis och vi blev kvar till fem innan vi masade oss hemmåt. Efter lite middag så var dagen slut. Hej och hå!
Tycker det är så mycket lättare att ta med barnen någonstans när man är själv än att vara hemma när Sambon inte känner sig bra eller om han inte är hemma.
 
Åtta timmar hemma i lugn och ro är vad jag kallar en drömdag! Sambon gjorde det rätta och vilade och höll på med sitt tips. Vad jag skulle gjort? Förmodligen en välbehövlig städning av huset, vikt den enorma tvätthögen, röjt i trädgården, handlat då kylsåpet ekar tomt eller åkt till återvinningen med allt skräp vi samlat på oss. Något utav det skulle jag tro.
 
 

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela