åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Rollekar med Storasyster

Publicerad 2013-10-13 14:38:55 i Storasyster,

 
När vi leker rollekar här hemma är det en mycket besynnerlig sida av min lilla tjej som kommer fram. Hon väljer alltid, och då menar jag verkligen alltid, att vara den som inte har - hrm, vad ska man säga - de mest attraktiva karaktärsdragen. Som till exempel...
 
 

Matti i Madicken som bara retas och är dum.
 
 
 
Den ljusa rikemansflickan (som jag just i skrivandets stund inte för mitt liv kan komma på vad hon heter) i Ranchen som bara vill förstöra för de andra, är bortskämd och tänker bara på sig själv.
 
 
Ravenwaves (Vars bild jag inte kan vända i denna datorn, oteknisk som jag är.)  i Lady Lovely Locks som bara vill förstöra för Lady Lovely Locks och hennes vänner.
 
Och så vidare... Undrar vad det ska bli av tösen egentligen.
 
 

Kommentarer

Postat av: Mli - Mamma till Elton ♥

Publicerad 2013-10-18 12:51:09

äger du en blogg på vimedbarn? mamman.vimedbarn.se?

Vill så gärna ha det namnet! Går det inte att ta bort bloggen om den inte används? :)

Tack på förhand!

Svar: Hej!Ja, det stämmer och tyvärr har jag ännu inte kommit igång med den, livet och alla sådana saker har liksom kommit emellan, men jag har absolut planer på att flytta mig dit.
Det är väldigt roligt att du tycker att namnet är bra. Mycket hedrande :)
Men vore det ändå inte - för din del, roligare med ett orginellt namn. Det är väl det som är meningen för att slippa blandas ihop med andra bloggar och därmed undvika förvirrning.

Tack för din kommenar!
Återkom gärna med ditt nya namn så jag kan kika in och hälsa på :)
2-barns-mamman

Postat av: Mli - Mamma till Elton ♥

Publicerad 2013-10-24 12:21:54

Hej igen ;) Jaa du har så rätt. Ändrade mig i samma sekund som jag började leta efter andra namn.. hihi! Känns ändå bra att mitt gamla namn får följa med till den nya bloggportalen :) Har även fått min domän köpt av Hugo Rosas, så jag kommer börja på vimedbarn.se, det blir spännande :)

Häng gärna med! Och hör av dig när du påbörjar bloggandet ;) Kraaam och ha en fin dag!

Svar: Härligt det låter! :)
Kram!
2-barns-mamman

Postat av: maria

Publicerad 2013-10-30 19:26:24

Ååå,Lady Lovely Locks! Det är nostalgi...

Svar:
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela