åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Ja här händer det inte mycket...

Publicerad 2013-06-11 22:49:00 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

Sen jag började jobba har liksom blogg-lusten försvunnit lite. Men det är roligt att se att det ändå är några som troget kikar in. Tack :) Jag får väl se om lusten kommer tillbaka så småning om, till dess - håll ut!
 
Kan ju i alla fall berätta lite kort att Sambon tycker det är jobbigare än väntat att vara hemma (inte oväntat från min sida mig, haha). Kan även bero på att båda barnen har någon slags kris just nu. Lilleman har tand-kris och är ständigt grinig och klängig. Han har även blivit en rikig pappa-gris och mamma duger inte till särskilt mycket, om ens något. Storasyster är mammigare än någonsin. Hon och pappan har gått i klinch ett antal gånger om diverse mer eller mindre stora saker. Mycket trots och stora protester på grund av förändringen har kommit ur den lilla kroppen och sambon är tyvärr dålig på att hantera tjej-känslor. Lern by doing helt enkelt.
 
I morse blev Storasyster så otroligt förtvivlad att jag hunnit åka till jobbet innan hon vaknade och att hon då inte hunnit säga godmorgon att de fick ringa till mig. Tyvärr kunde jag inte svara då utan fick ringa upp senare och då hade hon lugnat sig men ville ändå prata och då blev hon ledsen igen. Då var det jobbigt kan jag säga, jag fick kämpa med tårarna jag med. Tillslut kom vi i alla fall överrens om att det var och att säga godmorgon på telefon och sedan kramas ordentligt när jag kom hem.
När jag kom hem på eftermiddagen var jag dock inte så mycket att ha. Pappa var det som gällde även för Storasyster en bra stund innan det blev som vanligt igen. Lilleman den lilla pappa-grisen började stortjuta så fort jag skulle ta över så pappa kunde vara med Storasyster. Det fick bli till att muta med diskning. Det älskar han! Haha
 
För övrigt har jag sparkat mitt lata arsle ur soffan i kväll och tagit en powerwalk med grann-mammorna. Hoppas det kan bli en vana. Men jag lovar inget.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela