åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

fredagsmys och smygande i gotteskåpet

Publicerad 2013-06-28 22:15:00 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

Så, då var denna veckans fredagsmys över i det här huset. Bästa på länge faktiskt. Alla mina tre barn kom i säng tidigt för en gångs skull och jag fick lite lugn och ro för mig själv. Ja, nu har jag ju inte genomgått en über-snabb graviditet här och fått ett barn till utan med mitt tredje barn syftar jag naturligtvis på min sambo - som i många fall är som mitt tredje barn. I alla fall. Lilleman och Sambon nattade varandra och somnade vid en kvart över sju. Båda var mycket trötta efter de senaste dagarnas bravader. Jag nattade Storasyster - i vanlig ordning. När hon somnat och jag kunde smyga ut var klockan tjugo i åtta. Halleluja! En hel kväll för mig själv! Efter att jag röjt undan i huset tog jag mig en go dusch. Mycket välbehövligt efter en arbetsdag. Där efter var det fritt fram för mys. En stor kopp te och en macka med ost och rödlök - nya favvo pålägget - fick börja kvällen. Sen lite kex och ost för att slutligen avslutas med att tyst, tyst smyga mig upp i godis-skåpet och tassa längst bort i huset för att höras så lite som möjligt när jag hällde upp en liten skål med chips. Till bara mig! Min stora last, näst intill choklad med nötter. Mmmm!
När klockan blev tjugo i tio var det slut på friden och jag väcktes ur min utopi av Lilleman som kallade. Det är min natt i natt. Lite klapp och vaggning senare insåg jag att det kanske är lika bra att jag försöker få lite sömn. Sambon har nämligen låtit Lilleman få ovanan att äta välling minst två gånger under natten och dessutom är det mera tänder på gång.
 
En synnerligen trevlig helg önskar jag er! God natt och sov gott!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela