åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

så har man varit barnfri en natt då....

Publicerad 2013-02-09 17:19:00 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

I natt var det alltså en barnfri natt, den första sedan Lilleman föddes för 11 månader sedan.
Vi firade med färska räkor i går kväll och en film. Paranormal activety. Hur tänkte vi där?? Se en sådan otäck film och sen kunna sova gott? Jag som är både lättskrämd, mörkrädd och tror på spöken...
Det gick oväntat bra att sova ändå. Lite läskigt bara när vi skulle lägga oss. Jag kröp tätt intill sambon och höll handen.
"Ååå", suckade sambon. "Det här är ju precis samma som att sova bredvid 3-åringen". Så jag fick vackert släppa handen efter en stund och maka mig till kanten. Och med tanke på att det är ovant att sova i samma säng som sambon (mer om det i ett annat inlägg) sov vi väldigt skönt båda två.
För att inte tala om hur skönt det var att få ligga och slumra på morgonen och morna sig länge. Och långfrukost med tidning och melodikrysset. Det är annat det än grötkladd och en fröken som mer springer och äter än sitter still, om hon äter alls.
                                       
Vi hann även med att röja och städa lite och äta en god middag innan det var dags att hämta barnen.
3-åringen hade haft det så bra så hos farmor och farfar. Inte längtat det minsta. Skönt. Hon hade även passat på att ta långkväll och somnat klockan 22 och vaknat åtta...
Lilleman hade också haft det bra. Inte längtat han heller. Han hade passat på han med att vara vaken länge, somnade vid halv nio. Han hade även varit vaken mellan ett och halv tre på natten och gråtit och inte ville sova. Det är i och för sig inte ovanligt alls för att vara Lilleman. Sen hade han sovit till halv åtta och varit hur pigg och glad som helst.
Det här får vi göra om snart igen.
Skönt att vara barnfri och skönt att få pussa och krama på barnen igen när man ses efter lite frånvaro.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela