åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Lilleman tar ordet (blogg-rape)

Publicerad 2013-02-08 14:31:00 i Lilleman tar ordet / blogg-rape,

Idag är jag lite nervös....
Fast jag vet inte vem som är mest nervös, jag eller mamma...!?
I natt skall jag nämligen sova borta för första gången någonsin utan mamma och pappa. Jag skall sova hos mormor och morfar säger mamma och det kommer gå så bra så tröstar hon oss allihopa.
Mamma och pappa säger att de behöver en natt med oavbruten sömn. Jag fattar inte vad dom snackar om. Sömn! Fånigt! Det är för veklingar!
Idag har jag därför passat på att vara extra mammig och gnällig. Bara så hon ska veta vem hon har att göra med....
Så blir det, mamma, om du får för dig detta någon mer gång. Det skall inte gå obemärkt förbi. Bara så du vet!
Jaja, jag verkar inte ha så mycket att säga till om. Skönt att mormor och morfar är så goa och snälla och ger mig så mycket uppmärksamhet.
Det kan kanske vid närmare eftertanke vara väldigt mysigt att få dom för mig själv.
Storasyster skall sova hos farmor och farfar. Fast hon kan ju det här med att sova över. Får kolla med henne hur det går till och sånt.
.

Kommentarer

Postat av: Mamma till William och Wilma

Publicerad 2013-02-08 15:26:42

Önskar dig en fin helg.kram

Svar: Tack det samma! Kram
2-barns-mamman

Postat av: maria

Publicerad 2013-02-09 00:08:41

haha underbart!
Lycka till Lilleman!

Svar: :-) Lilleman hälsar och tackar.Nu kan du läsa hur det gick, mammas version ;-)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela