åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

en trött alla hjärtans dag

Publicerad 2013-02-14 12:26:00 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

Denna natten var inte bättre än den förra.
Det är samma visa natt efter natt. Det börjar vid halv tolv med gråt. Lilleman får tröst och vatten och somnar relativt lätt om igen. Han vaknar igen efter någon timme. Mera vatten och somnar efter lite vyssjande. Vi sover en stund till, sen är det dags för den nu obligatoriska vaken-tiden som brukar vara en och en halv till två timmar. Vi vankar, vyssjar, sitter och tittar i mörkret, studsar på sängkanten medan Lilleman njuter av den sköna studsen i famnen. För det mesta är han lugn bara han är i rörelse, men inte alltid, och så fort man bara börjar tänka på att lägga sig ner stelnar han till och illvrålar.
Har vi varit vakna längre än en timme får han lite youghurt för att stilla magen. Jag vill inte ge honom någon vana på att få gröt mitt i natten. Vill ju helst ge välling men det är inget alternativ då han vägrar äta det. Så youghurt får det bli.
Efter det är vi vakna en stund till tills han till slut somnar i min famn, i sin säng till vaggande eller bredvid mig i stora sängen.Vi sover en stund till, sen börjar sönderhackandet igen ända tills Storasyster vaknar och det är morgon.
Jag hoppas innerligt att detta är en snart övergående fas för jag är otroligt sliten.
Lilleman sover inte särskilt mycket på dagen heller så det blir inte mycket tid att ta igen sömnen på.
Jag skall börja jobba igen den 1:a juni och jag vill verkligen kunna njuta av den sista tiden hemma.
Tänk om du kunde sova såhär gott på nätterna med, älskade Lilleman!
Idag är det en mysdag då Storasyster är hemma från förskolan med förkylning och lite feber.
Ha en underbar alla hjärtans dag allihopa! Det skall vi ha!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela