åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

utflykt, halv storm och sent i säng

Publicerad 2013-04-28 23:07:00 i Familj,

En söndag som denna när kalendern var tom och vädret var vårigt (åtminstone från insidan fönstret) passade vi på att göra en utflykt till havet. När allt var undanröjt efter lunchen och jag packat matsäck och skötväska, kamera och picknickfilt stuvade vi in oss i bilen för en tur. Barnen satt förväntansfulla i baksätet och skrattade åt varandra. Härlig med familjeutflykt!
Jag hade ju tänkt mig att åka en lite längre tur för att se något nytt. Det tänkte inte sambon. Han styrde kosan direkt till första bästa ställe, fem minuter med bil härifrån. Absolut inget fel med den promenaden, där är jättefint men ni vet hur det är när man tänkt sig något annat.
Väl framme blåste det halv storm, vilket vi inte alls märkt inne bland husen där vi bor. Lite antiklimax. Storasyster som får se havet vill plaska med en gång. Att jag glömt stövlarna togs ändå ganska tappert emot och även om det sög väldigt i plasktarmen så stod hon emot. Säkert tack vare att hon fullkomligt hatar att bli blöt in på kroppen. Även om det som sagt blåste halv storm gav vi oss iväg längs promenaden i hopp om att hitta lite lä (vi hade ju ändå åkt ända hit, nu ska vi ha picknick!!!! Haha!). Efter en bit kom vi tack och lov in i en liten dunge som gav lä åt den kalla vinden från havet. Där packade vi fram lite smörgåsar och bullar. Storasyster ville alls inte sitta med familjen och mysa med fika. Nä, den lilla prinsessan ville bli körd i vagn ätandes smörgås, bort från pappa och Lilleman. För att behålla husfriden körde jag henne en liten bit längs stigen. När vi kom tillbaka till resten av familjen ville hon inte fika mer. Trött som hon var ville hon bli nerbäddad och efter två sekunder sov hon. Lilleman stod mest och lekte med sin vattenflaska och var inte alls intresserad av det som fanns runt om kring. Verkligen kul att anstränga sig och hitta på saker...haha!
Ingen mening att stå där och plåga sig så vi åkte hem igen. Efter att ha varit hemmifrån i max 40 minuter kom vi hem med två sovande barn. Kul! När Storasyster sover på dagen, det kvittar när och hur länge - det räcker med fem minuter, så kan hon inte somna förren tidigast halv tio på kvällen. Idag somnade hon efter mycket om och men klockan tio. En mycket lyckad familjeutflykt. Haha!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela