åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

egenhelgen närmar sig

Publicerad 2013-04-17 22:09:00 i Personligt,

Nu närmar det sig min efterlängtade egenhelg - jag startar med massage på fredag förmiddag. Men ju närmare helgen har kommit desto mer börjar jag - inte ångra mig kanske, men tycka att det kanske inte är alls nödvändigt detta tilltag. Jag har redan börjat sakna min familj. Gud vad knäpp man är. Sen är jag ju orolig för hur det ska gå för dem. Kommer barnen sakna mig (förmodligen inte, efter tio minuter har de väl glömt att jag inte är där) och göra helgen än svårare för sambon. Han har ju visserligen skaffat förstärkning i form av våra föräldrar. Men han har aldrig varit ensam med någon av barnen, än mindre båda så lång tid och liksom haft huvudansvaret med allt vad det innebär. Äsch, det ordnar sig. Är det kris är jag ju bara ett telefonsamtal och en halvtimme bort. Men jag kommer säkerligen få höra hur fruktansvärt jobbig helgen varit för sambon i tid och evighet. Det får det vara värt. Jag behöver verkligen få vara mig själv lite, inte bara vara mamman. Få ta det lite lungt och kunna sitta och tänka klart mina egna tankar för en gångs skull. Sen är det ju nyttigt att få längta lite. Sen är det ju även ett litet plus i kanten att min helg råkar sammanfalla med den årliga städningen av vårt område. Haha! I år slipper jag!
Ni undrar säkert hur i hela friden jag har råd med två hotellnätter, massage och spa och annat. Jag som klagat på hur lite pengar vi har att röra oss med, särskilt nu när jag får "lön" från försäkringskassan för mitt hemma-förälder-jobb. Förra morsdag fick jag presentkort på vårt lokala spa utav mina barn (läs sambo), det kommer utnyttjas nu, den som spar han har, hihi. Sen kommer jag faktiskt ta ifrån mina sparpengar. Sådan pengar som jag sparat undan i alla år, den kassan har för övrigt tagit en del stryk nu när jag varit hemma  till räkningar och mat - urtrist. Men hellre ta av sparpengar - nu när vi haft den möjligheten - och kunna vara hemma med mina barn längre än att låta bli och redan fått lämna bort minstingen. Han är ju fortfarande så ytte-pyttig min ettåring...

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela