åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Paus sökes...

Publicerad 2012-10-16 10:16:00 i Personligt,

Jag älskar verkligen min familj, tro inget annat, men just nu önskar jag mig mest av allt en paus. En paus från allt ansvar som följer med barnen (sambo med för den delen) och bara få tänka på mig själv, göra det jag vill.
 
Om jag fick en vecka för mig själv här hemma skulle jag...
 
* VILA, se på film och mysa med filt, te och massor med choklad, kakor och chips.
* Gå till frissan för klipp och färgning (var 1 år sen! jag gjorde något åt håret sist).
* Storstäda och komma i fas med hushållet, får russia på det här bombnedslaget till hus just nu.
* Göra alla små inrednings-projekt jag påbörjat och har som idéer i huvudet.
* Shoppa nya blommor, inne och ute, köpa de inredningssaker jag trånar efter och fixa det snyggt här hemma, (denna punkt förutsätter förstås att jag har obegränsat med stålars och inte som nu att kontot är länsat redan efter halva månaden till enbart räkningar och mat..).
* Få ordning på barnens babyböcker och foton. 
 
Kanske behöver ett par veckor förresten :)
 
(Att jag sen skulle längta ihjäl mig efter min familj, är en annan femma) :)
 
För övrigt går vi miste om det mysiga babysimet idag då barnen varit vänliga nog att turas om att hålla mig vaken i natt, inte många timmars sömn kan jag meddela. Får försöka vila idag när Storasyster är på dagis om Lilleman behagar sova en längre stund idag.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela