åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Räddande mormor i nöden

Publicerad 2012-12-21 10:38:58 i Familj, Personligt, Storasyster,

Jag måste på allvar sluta att göra upp planer...
Igår hade jag tänkt att fixa sista julklapparna och julmaten när 3-åringen var på dagis för sista gången innan vi tar jul-lov. Men så vakande hon med ont i magen... nej inte magsjuka nu... fast å andra sidan kan hon klaga på ont i magen ibland.
Jag ringer dagis och jajamän där går det något magvisus, en del kräks andra behöver bara gå på toa lite mer... hoppas innerligt på det senaste för våran del.
Det får bli en hemma-och-mysa-och-kurera-sig-dag idag tänkte jag.
Men som en räddande ängel ringer min mamma och undrar om jag vill ha någon hjälp idag, hon är nämligen ledig.
Sagt och gjort kommer hon och tar barnen. 3-åringen mår bättre efter ett toa-besök och ser mycket piggare ut,  skönt.
När jag kommer hem efter att ha handlat färdigt alla klappar och all mat har min goa mamma inte bara haft hand om barnen och lekt med dom hon har städat det som var kvar inför jul (vi skall fira här allesamans). Hon stannar även kvar och tvättar, viker tvätt, stryker dukar och diskar. Har jag inte en underbar mamma så säg!!

Kommentarer

Postat av: Yohannas.se

Publicerad 2012-12-21 14:39:37

Häääärlig räddning där!!!

Svar: Ibland har man tur! :)
2-barns-mamman

Postat av: Junitjej

Publicerad 2012-12-23 08:57:01

Vilken underbar mamma!

Svar: Det är hon verkligen!
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela