åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

En julhelg att minnas...

Publicerad 2012-12-26 23:04:00 i Familj, Storasyster,

God fortsättnig på er! Hoppas ni haft en riktigt härlig jul!
Denna julen blev inte riktigt så avslappnad och välplanerad som vi tänkt oss.
Vi firade här hos oss med våra respektive familjer och en faster och kusin till mig. 12 vuxa och våra två små.
Vi hade förvisso delat upp så att alla tog med lite mat var för att vi skulle slippa stå med allt, men hur det än är så ska det ju fixas och donas en del ändå.
Eftersom 3-åringen drabbades av magsjuka ett par dagar före jul kom vi lite på efterkälken med allt. Tur då att man har underbara familjemedlemmar att luta sig mot sen får det bli som det blir.
Kvällen före julafton får 3-åringen lite utslag på handen. Vi smörjer med kylbalsam, det går över och vi tänker inte mer på det mer än att det var lite underligt då hon inte blivit utsatt för något nytt varken via mat eller kontakt.
Julaftons morgon börjar med nya utslag som sprider sig under förmiddagen till hela händerna och fötterna. Vi googlar lite på symptom, vilket man inte ska göra för då blir man ju dödssjuk med en gång, och blir oroliga och väldigt fundersamma på vad detta kan vara. Så vi ringer sjukvårdsupplysningen, där vågar de inte säga vad det är och vågar inte heller låta oss vara hemma för egenvård utan skickar oss till vårdcentralen.
Detta händer alltså lagom till att alla gästerna anländer för att äta julbord.Tur som sagt att det är familjen. 3-åringen, sambon och jag åker och de får råda sig själva.
Eftersom sjukvårdsupplysningen meddelat oss att tiderna på vårdcentralen var slut befarade vi det värsta med lång väntan. Men som tur är är väntrummet näst intill tomt och vi får komma in med en gång.
En trevlig men aningens förvirrad doktor konstaterar vanliga nässelutslag - som vi själva trott innan googlandet - till följd av hennes tidigare infektion. Skönt.
Nu har det gått ytterligare några dagar och det hela har fortsatt men börjat avklinga.
Nu tror vi att det är femte sjukan hon fått.
Så nu håller vi tummarna att resten av familjen klarar sig.

Kommentarer

Postat av: Hanna Karlsson

Publicerad 2012-12-27 08:17:16

Hoppas ni slipper fler sjukdomar nu.

Svar: Jaa, nu får det räcka :-)
2-barns-mamman

Postat av: Yohannas.se

Publicerad 2012-12-27 11:23:58

Åååååå men fyyyyy, krya!!!

Svar: Tack så mycket :-)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela