åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Det är kärlek det! <3

Publicerad 2012-08-29 22:16:00 i Familj, Personligt,

Jag måste klargöra en sak appropå det här inlägget;http://askmolnochrosaludd.blogg.se/2012/july/vad-ar-det-med-man-egentligen.html , jag är inte guds bästa barn, hör och häpna!. Jag kan gå och irritera mig på att det bara är jag som plockar och städar här hemma men i bland är jag också en riktig slarver och kan låta grejer jag lagt på "fel" ställe ligga ganska länge. Visserligen blir det ju jag i slutändan som tar det, men ändå. Jag vet att sambon går och irriterar sig på mina slarvigheter också. Men när han kommer hem och det ser ut som ett bombnedslag, hela hemmet är upp och ner. Så säger han inget om det, bara hjälper till med disken eller vad som nu är som är i störst behov av undanröjning.
Han klagar inte för han vet att kan vara jobbigt ibland, att det faktiskt är fullt nog att ta hand om två barn. Ibland hinner man faktiskt inte med så mycket mer än att ta hand om barnen och se till att de får mat på rätt tider m.m.
Ärligt talat så prioriterar vi faktist att leka och spendera våran tid med barnen hellre än att städa. Men jag är nog den slarvigaste pedanten på denna jord. Hatar och blir stressad när det är stökigt men i bland får det faktiskt vara så.
 

Kommentarer

Postat av: Denise 23 - mamma till Kevin och tjejen i magen

Publicerad 2012-08-31 09:22:31

Just nu tror jag grabben har för mycket intryck i huvudet då han vaknar med panikångest och gråter varje natt, och håller mig och sig själv vaken i någon timma innan han kommer till ro igen... Men annars sover vi relativt gott om nätterna i den utbäddade soffan ;P

Kram!

Svar: Fy, då hoppas det går över snart! :) Kram
2-barns-mamman

Postat av: a cup of emilias

Publicerad 2012-08-31 20:01:27

Det låter som om jag hade kunnat skriva detta inlägget. Jag förstår precis vad du menar :) kramar!

Svar: Skönt att inte vara ensam :-) kram
2-barns-mamman

Postat av: Jaana

Publicerad 2012-09-02 10:04:44

Du låter som en klok mamma, och ni verkar som kloka föräldrar- barnen ska få ta sin plats, även om det blir lite stökigt hemma emellanåt. :)

Svar: Tack, det är alltid skönt att höra att man duger :) Särskilt jobbiga dagar när man kämpar :)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela