åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Vad är det med män egentligen?!

Publicerad 2012-07-24 13:48:00 i Familj, Personligt,

Hur kan det vara så svårt att plocka upp efter sig? 

Ibland är jag 3-barns-mamma, inte nog med att jag skall hålla ordning på mina barns förehavande (när det är BVC, extra-aktiviteter på dagis, när åt de senast och när är det dags för mat igen och vad skall vi äta då, har vi något hemma att laga något av, är den tröjan tvättad, när vi har saker inbokade i kalendern, vad behöver vi ha med oss nu när vi skall åka osv osv) utan jag skall även hålla ordning på sambos grejer och tandläkartider mm.  Hur svårt kan det vara att hålla koll på enbart sig själv? Jag har ju koll på mig och mina barn VARJE DAG, HELA TIDEN!

Sambon han är makalös på att bara lägga saker precis där han står och sen ALDRIG plocka undan efter sig.  Och även om han lägger en grej där han senast använde den och sen skall ha den så hittar han den inte och jag hör hur irriterad han är när han muttrande letar igenom huset.  Sen hör jag: - har du sett den någon stans? (Mmm det har jag tänker jag, jag har sett den ligga där och irritera mig för att den ligger och skräpar och inte är där den skall vara men jag vägrar att jämt plocka undan.) Du är fantastisk på att veta var saker är, säger han förjust!

När sambon duschar till exempel så lägger han sin smutsvätt på badrumsgolvet (skall sedan på magisk väg hamna i tvättstugan). Så jag gjorde ett litet experiment för ett tag sedan. Jag lät hans tvätt ligga för att han själv skulle inse att om det inte kommer till tvättstugan så blir det inte tvättat. Sagt och gjort jag lät det ligga och ligga och ligga. Högen blev imponerande skall ni veta men vem tror ni tröttnade och bar ut den där den skulle vara, jo jag naturligtvis. Måste vara skönt att slippa se sånt??

 

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela