åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

en pepplista inför jobbstart

Publicerad 2013-05-16 22:24:00 i Personligt,

Jag är ju som sagt inte särskilt pigg på att börja jobba igen men jobbstarten närmar sig obönhörligen. Därför har jag bestämt mig för att göra en pepplista.
1. På jobbet får jag hela 45 minuters lunchrast. Många härliga minuter att få sitta i lugn och ro och äta ifred och för all del snick-snacka med andra vuxna.
Att jämföras med lunch, och andra måltider med för den delen, med barnen som man (läs jag) får kasta i sig samtidigt som en skall matas och en skall uppmuntras (tjata, truga, mutas) till att äta. Dessutom skall det hämtas det ena och andra stup i ett. För att inte tala om den halvtimmen man lägger till att tvätta barn och städa matplats efter varje måltid.
2. Kunna få gå på toaletten för sig själv. Kunna stänga och låsa utan att ha ett par små händer som bultar och vill in på andra sidan (om inte någon arbetskamrat är väldigt nödig då vill säga). Eller att någon ropar "Mammaaaaa, vart e du?!! Kom!!!". Eller helt enkelt gör en sällskap och vill sitta i knät och tända och släcka lampor eller berätta en massa ointressanta saker. Nä, ska bli skönt med lite ensam toa-tid!
3. Kanske, möjligtvis, eventuellt få sova lite mer då sambon tar över nattansvaret de flesta nätter. Klart jag tar någon natt i veckan precis som han gjort men det ska bli skönt att få möjlighet till lite mer sömn då Lilleman alltid vaknar minst en gång per natt.
4. ....öö..
Nåt mer måste det väl finnas. Skit också, det blev ju inte så många pepp.
Ja,ja det får väl räcka så länge. Alltid nåt i alla fall!
Men jag vill ändå inte... Aaah!!!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela