åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

skolstartsluft

Publicerad 2013-08-08 21:57:37 i Personligt,

Nu har det blivit lite kyligare i luften och det känns verkligen att sommaren drar mot sitt slut. Det är skolstartsluft!
Mycket skönt tycker jag - den bär med sig löften om en ny tid.

Jag älskar alla årstider - var och en har sin charm (och sina jävligheter) men på sommaren är det så skönt att bara kunna gå ut utan att behöva klä på sig och barnen massa kläder.
Fast det får inte bli för varmt och det är uruselt om den regnar bort. Och det kan bli en enda stor besvikelse om det inte blir som man tänkt. För visst är det så att man alltid tänker att till sommaren ska vi göra det och det och det....
Och sen blir inte hälften gjort. Denna sommaren hade vi verkligen inga planer, förutom att ta det som det kommer. Mycket skönt för nu har vi inget att vara besvikna över för att det inte blev av.

Sambon hade gärna önskat sig fler dagar på stranden dock. Fast han blivit lika besviken varje gång vi varit där över att vi har två barn med och han inte kunnat bada och ligga och sola som han velat.... När ska han lära sig att livet är annorlunda med barn tro?

Jag och Storasyster är inte särskilt förtjusta i att bada och sola på stranden. Hon tycker mest att det blir långtråkigt efter en stunds grävande, snäckplockande, krabbfiskande, badande och läsande i skuggan.
Jag tycker inte om det för att jag inte gillar att klä av mig. Har ända sedan tonåren tyckt att det varit jobbigt att åka till stranden och klä av sig halvnaken som den naturligaste saken i världen. Nu åker jag gärna dit med barnen för deras skull men är helst påklädd tills baddräkten får krånglas på när någon av den mindre storleken i familjen skall bada.
Jag känner mig alltid så vulgär på något vis i bikini, kan ha att göra med de enorma tuttarna som hänger och slänger. Fast jag gillar å andra sidan inte heller att visa benen. Kanske för att jag är lika hårig som en apa och att det är ett helt företag att få ansat den nedre kroppshalvan. Och tid finnes sällan till detta. Sen ser jag ändå ut som en finnig tonåring på de övre halvorna av låren när jag rakat "bikinilinjen" som sträcker sig just ända ner på halva låren.




Nä, nästa år får det bli burkini.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela