åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

ja visst ja...

Publicerad 2013-04-30 23:21:00 i Familj, Personligt,

Idag har det visst varit valborg... Vi är så upptagna med att få vårat vardagsliv att fungera att vi inte hinner reflektera över helger, än mindre helgdagarna som kommer in emellan. De efterlängtade och välkomna avbrotten i vardagen man så noga planerade och längtade till i livet innan barnen. Nu är allt ett enda ekorrhjul som frenetiskt skall trampas runt. Det är nätt och jämt jag kan hålla näsan ovanför vattenbrynet.
Jag och sambon fick i alla fall korkat upp ett par flaskor vin, dagen till ära, när barnen lagt sig. Det är inte så ofta vi dricker vin eller något annat alkoholhaltigt heller för den delen. Allt som oftast är vi för trötta när barnen kommit i säng och vi hamnar som utskitna disktrasor i soffan. Där blir vi sittande tills vi hämtat nog med krafter till att ta oss ut till badrummet och borsta tänderna och masa oss i säng. Men idag rotade vi fram lite vin. Första flaskan vi öppnade fick vi hälla ut, den hade blivit för gammal och smakade inte bra. Den var från 2001. Andra flaskan vi öppnade var nog lite för gammal den också egentligen, den smakade inte riktigt som den skulle. Men den drack vi utav ändå. Så ofta unnar vi oss någon ting, haha!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela