åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Tysta leken börjar nu....

Publicerad 2012-08-23 22:51:00 i Familj, Personligt,

Jag måste säga att båda mina barn verkar ha fått talets gåva...
3-åringen är otroligt verbal och pratar både rent och med ett ordförråd och en grammatik som vilken vuxen som helst och våran bebis är en riktig snatter-pelle, jollrar mycket - både högt och ljudligt. Antagligen för att överrösta storasyster som också pratar HELA tiden. Det finns ingen hejd. 
Visserligen är det väldigt underhållande att prata med våran stora tjej, hon har många roliga utläggningar och ord för sig och jag är väldigt stolt över henne som är så duktig med språket, MEN vad trött man blir i öronen och huvudet!
Och inte kan man låtsas lyssna och komma med ett ja och jasså innemellan, för rätt var det är kommer det ju så klart en fråga som man måste svara på eller något i leken man måste interagera med.
Så när barnen sover och tystnaden lägger sig på kvällen, efter en hel dag med snatter i öronen, njuter jag i fulla drag av tomma öron!
 
 

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela