åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Svar på tal!

Publicerad 2012-08-14 21:36:00 i Familj, Personligt,

Familjen (utom stackars pappa som måste jobba) är på resturang med barnens mormor och morfar. 3-åringen får glass till efterätt.
 
3-åringen: Vad kall den är!
 
Vi fnissar lite grann
 
Mormor: Jasså är den det?
 
3-åringen: Ja den är kall!
 
Mamma: Men om den inte var kall så skulle den ju smälta.
 
3-åringen: Vaddå?
 
En kort version av det vi alltid pratar om när vi äter glass följer, den innefattar hur det fungerar med glass, kyla och värme.
 
Morfar: Ja, så glassen måste vara kall.
 
3-åringen: ger morfar en sträng blick och säger; Sluta tjat om det nu då!
 
 
Behöver jag tillägga att vi och alla andra vid borden runt om hade svårt att hålla oss för skratt?
Underbara unge! :) <3
(Jag smakade på glassen när hon var mätt, efter sedvanliga tre skedar, och den var faktiskt super-kall även för att vara glass)
 
Bild lånad av västsverige.com
 
 
 

Kommentarer

Postat av: a cup of emilias

Publicerad 2012-08-15 10:14:21

Sådana svar på tal är helt underbara :) Fin blogg! Kramar Emilia

Svar: Ja, visst är dom! Tack så mycket! :-) kram
2-barns-mamman

Postat av: Mamma till William och Wilma

Publicerad 2012-08-31 10:06:07

:) Ha en fin fredag.kram

Svar: Tack det samma! :) kram
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela