åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Hot mama??

Publicerad 2012-08-08 23:08:00 i Familj, Personligt,

Ibland önskar jag att jag kunde få vara en sån där snygg mamma som alltid är snygg och fräch och med snygga kläder. Så ser INTE min verklighet ut!
Det är över ett halvår sedan jag var hos frissan, jag hinner ducha en, max två gånger i veckan, mina ögonbryn (nu mera mitt ögonbryn, märkväl inget plural) ser ut som ett övervuxet björnbärssnår. Borsta håret glömmer jag oftast att göra. Sminka mig? Kommer nog inte ihåg hur man gör längre. Naglarna hålls hjälpligt nedklippta och är övervuxna med nagelband.
När man i vanliga fall är tvungen att ha en not-so-hot arbetsuniform drömmer man (läs jag) att få ha snygga kläder till vardags och speciellt nu när man inte behöver jobba alls. Men med en rumpa som helt försvunnit när jag ammar och en överplufsig mage efter graviditeten, två enorma tuttar som växlar mellan tomma och slappa och sprängfyllda är det fullkomligt omöjligt att hitta något i min garderob som sitter som det ska. Att ha rena kläder har även det blivit nedgraderat, inte så smutsigt duger nu mera alldeles utmärkt. Och köpa nytt, inte tal om saken, när skulle jag hinna med det då? Jag är nöjd att jag hinner hålla barnen hela och rena i alla fall.
Ändå är jag oerhört stolt över min fina mammakropp. Säger som http://hemmahoskikan.se/2012/june/var-stolt-over-din-mammakropp.html Var stolt över din mamma-kropp! 
Visst mina barn har gett mig hängande tuttar, massiva åderbråck, plufsig mage och det ser ut som om jag har två navlar, rumpan har totalt försvunnit (kan till och med dra av mina tighta jeans medan de fortfarande är knäppta). Jag äter som en häst och gudarna vet hur det kommer att sluta när jag inte ammar längre. Jag fäller hårtussar stora som åkerråttor varje gång jag duchar och över allt i huset ligger det hårstrån. Och barnen kommer med all säkerhet ge mig tusentals gråa hår med tiden. MEN de ger mig så mycket kärlek, för att inte tala om all den kärlek man får ge, jag är så stolt över dem att allt annat inte spelar någon som helst roll!!
 
 
Syns kanske inte så bra men det var faktiskt inte så länge sedan jag fick rakat benen, 2 veckors stubb.

Kommentarer

Postat av: Erika Kvarnlöf

Publicerad 2012-08-09 21:51:30

Vilket härligt inlägg!!! Hejja dig!! Och jag tror inte att det är särskilt många som alltid är så där snygga och perfekta som de är på bild på olika bloggar. Själv tar jag lite outfitbilder ibland för att det är kul men ofta får jag en fläck fem minuter senare av geggig barnmat eller så byter jag om direkt efter fotot för att slippa just geggig barnmatsfläck. Njut av att vara mamma. Förr eller senare börjar man jobba igen och då kan man snygga till sig lite igen. Kram Kikan

Svar: Ja, precis så är det. :)
2-barns-mamman

Postat av: erika

Publicerad 2012-08-14 20:31:13

känner igen mig i ditt inlägg ! mammalivet var mer oglamoröst än vad jag någonsin kunnat ana!

Svar: Visst är det, men helt underbart ändå! :-)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela