åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

mors dag? barnens dag? fars dag? vilket var det nu??

Publicerad 2013-05-26 22:50:00 i Familj, Personligt,

Så. Då var årets morsdag över.
Hur har ni haft det? Frukost på sängen? Presenter och överraskningar? Avlastade från hemmets sysslor?
Jag blev förärad med sovmorgon. Sambon tog Lilleman i natt och på morgonen (det var i och för sig hans tur - han har en natt och morgon i veckan) men det låtsas vi inte om. Jag sov inne hos Storasyster, som har en alldeles för hård säng för mig så jag sov inget vidare och väcktes strax före åtta. Eller väcktes gjorde jag när Lilleman vaknade och höll låda någon timme tidigare. När Storasyster vaknade var det uppstigning. Punkt.
Presenten fick jag igår. Oinpackad. Direkt från påsen. En sportjacka i storlek 42. Va fan! Jag har storlek 38, möjligtvis 40 på jacka om den är tight. Och jag är inte sportig! Okej, jag kan ta piken men till fars dag blir det verktyg och en handbok i hur man tar hand om ett hushåll som gäller. Bara så att du vet.... Haha! (Här är det ännu inte barnen som står för presenterna, om det inte är teckningar eller små egenplockade blombuketter - vilket får mitt hjärta att smälta av lycka och stolthet).
Vad har vi haft för oss mer idag då? Jo, jag har bland annat fått äran att vika tvätt och diska medans sambon låg på altanen och solade. Ja, vaddå? Han hade klippt halva gräsmattan och behövde vila lite. Sen åkte han på fotbollsmatch medans jag blev kvar med två eftermiddags trötta (<-- griniga) barnsom skulle göras i ordnig för dagens kalas samtidigt asom väskor skulle packas och jag själv skulle komma i anständig mundering på kropp och i ansikte.
Om jag har fått vilat idag? Tja, jag satt ju ner i bilen på väg till kalaset. Svettig efter en påklädnings fight med Storasyster samtidigt som jag desperat sjöng barnvisor för att lugna en vansinnig Lilleman som nu mera hatar att åka bil om det inte är sovdags.
Nästa år skall jag skriva en önskelista; sova ensam hemma, vakna när jag vaknar, äta frukost, lunch och middag i fred och ha en låååång, ensam dag hemma. I ett nystädat hem så klart. Det hade varit skönt känner jag.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela