åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

symöte, andnöd och akutbesök

Publicerad 2013-10-09 21:32:00 i Lilleman, Personligt, Storasyster,

I går kväll var jag på "symöte". En nystartad tradition med några tjejkompisar att träffas en gång i månaden för lite härligt snack och god mat. Dessutom är en utav oss nybliven 2 barns-mamma vilket naturligtvis medför en massa bebisgos. Ni hör ju, kan inte bli bättre!
Gårdagens möte fick dock ett abrupt slut för min del då sambon efter ett par timmar ringde ringde och sa att Lilleman inte kunde andas. Panik! Tur i oturen var vi bara några gator bort och jag var hemma på ett par minuter. När jag kom innanför dörren var allt lugnt. Lilleman var rosslig och hade något ansträngd andning. Efter lite mamma gos och en stund i dörrspringan kunde jag lägga ner honom i sin säng och han somnade. Lilleman har varit förkyld ett par veckor och nu har det letat sig med i luftvägarna. Det var likadant förra hösten men då behövde vi aldrig ge honom något för det utan det var snabbt över.
På natten sov Lilleman oroligt och han fick feber. Jag var uppe en halvtimme med honom mitt i natten för att han inte fick luft och kvart över fem var det tydligen uppstigning. Idag åkte vi akut till våran barnläkare och kom där ifrån med recept på inhalatorer för förkylningsastma. Stackars liten, han är riktigt risig!
Och inte var det särskilt roligt att andas i den däringa masken...Nu på kvällen har även Storasyster tacklat av och börjat ge sig för halsont och magont. Giv mig styrka!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela