åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

giganternas kamp har börjat

Publicerad 2013-01-18 09:14:00 i Familj, Lilleman,

Nu har vi (<--- sambon och jag, Lilleman blev utröstad) alltså bestämt oss på allvar för att sluta med nattamning och snuttning på tuttarna.
I förrgår kväll fick han bröstet som vanligt första gången han vaknade (ungefär en timme efter kvällsmat) och sen på natten erbjöd jag honom som vanligt bröstet men det var för lite kvar så han blev bara arg.
Så igår fick han kvällsmat som vanligt. När han vaknade första gången, nästan två timmar senare, erbjöd vi honom välling - som han såklart ratade - och vatten, stoppade om om honom och sa godnatt och gick ut. Lilleman fortsatte att gråta. Vi väntade 3-5 minuter och upprepade proceduren, det tog en timma innan han somnade.
Efter det sov han till 04 (<--- Nytt rekord, wehoo! Han var väl helt slut stackarn) och vi upprepade den nya rutinen. Det tog en timma denna gången med innan Lilleman somnade om, men han var mycket lugnare. Sen var det uppstigning 6:50 helt ok.
På det hela taget gick det över förväntan. 
Så game on Lilleman!
 
 
Vi tände lite mysljus till frukosten, dagen till ära. En frukost som faktiskt gick förvånansvärt trögt, trodde Lilleman skulle vara vrålhungrig efter en natt utan mat. Det var väl protest från hans sidan kan jag tro... "Får jag inte tutte på natten, ska ni minsann inte få det så lätt att mata mig på dagen! Ha!"

Kommentarer

Postat av: Mamma till William och Wilma

Publicerad 2013-01-18 09:45:22

God morgon.
Kan tänka mig att det kan ta sin lilla tid innan man vänjer sig helt från bröstet.Ammade min stora bara en vecka och det var så skönt att slippa det..Sen med min tös skippade jag det direkt..Ha en fin fredag söt.akrma kram

Svar: God morgon! Ursäkta inlägget, lite föll bort, nu är det lagat :)Ja, det tar nog lite tid, behövde inte göra det med stora tjejen det gick av sig själv då hon ratade bröstet själv väldigt tidigt. Så vi är ovana vid detta. Känns lite hemskt att neka det goa men nu är det tvunget då jag inte har så mycket kvar och är helt slut när jag inte får sova.
Ha en härlig fredag ni med! Kram
2-barns-mamman

Postat av: Ida Nilsson

Publicerad 2013-01-18 14:13:57

Så skönt att det verkar fungera nu!

Svar: Ja, vi hoppas att det ska gå bra nu, än är det ju bara början men det ser ju bra ut än så länge...peppar,peppar :)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela