åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

en utflyktsdag

Publicerad 2013-02-01 23:08:00 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

Idag har det varit en riktig utflyktsdag.
Barnen är nu pigga sedan någon dag tillbaka och det riktigt kliar i kroppen på dom efter lite stimulans. Två veckor i karantän kan ju göra den folkskyggaste att vilja ställa till med storkalas...
Sambon var ledig idag så på förmiddagen var jag och Lilleman iväg och träffade några av hans kompisar och jag fick äntligen träffa andra människor än familjen på flera veckor. Härligt (<---inte för att det är tråkigt att umgås med familjen, inte alls, men det är ju trevligt att få se andra människor åtminstonde ibland)!
Efter förmiddagsutflykten var det hem och äta lunch och packa lite väskor för att sedan ta med mig båda barnen på nya äventyr så att sambon fick vila lite.
Lilleman lämnade vi hos mormor och morfar medan jag och 3-åringen for vidare till Emaus Lantgård
Där fick hon rida lite - som hon har längtat! Vi tittade även på de andra djuren, lekte i lekparken och fikade. Det är väldigt mysigt att bara vara vi ibland.
Inför utflykten fick jag väldigt fin hjälp av 3-åringen att packa picknick-väskan.
Detta var vad hon ansåg vara nödvändigt att ha med sig...
Ett oöppnat paket fryspåsar (3 liter)
En legogiraff
En stekspade
En pixibok
En leksaksvattenflaska
Ett kaffefilter
Ett "recept" (innehållsdeklarationen till hennes medicin)
Mycket användbara saker. De fick hänga med så klart!
Sambon, han fick en halvdag för sig själv för vi stannade hos mormor och morfar tills det var läggdags för barnen. Lilleman somnade på väg hem men 3-åringen var klarvaken, hon tog sig nämligen en tupplur i bilen på väg till Emaus. Det är stört möjligt att åka bil för henne på eftermiddagen utan att somna. Redan när vi stod i hallen och tog på oss för att åka deklarerade hon att hon tänkte somna i bilen...

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela