åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

återföreningen

Publicerad 2013-04-22 12:20:20 i Familj, Lilleman, Personligt, Storasyster,

I går, söndag, var det slut på sötebrödsdagaran för min del.. Nu var det äntligen dags för den där härliga återföreningen med familjen då alla springer emot mig för att lyckliga hälsa mig välkommen hem... not!
 
Vi hade bestämt att mötas upp på den lokala idrottsplatsen för att gå tipspromenad tillsammans med mormor och morfar som haft Lilleman under natten. 
När familjen anlände var det första jag hörde av Storasyster "nej mamma!!!! *gnäll, gnäll, gnäll - kläng på pappa*. Lilleman gav till ett tveksamt glädje-gnäll men ville i alla fall till min famn direkt. Efter en liten stund av sedvanligt ´nu-ska-ja- visa-dig-hur-sur-jag-blir-när-du-åker-bort - surning´ av Storasyster ville hon också kramas och pussas och gosa. Härligt att vara tillsammans igen.
Efter allt hälsningsgos var det dags att gå iväg på tipspromenaden. Det blev kaos direkt. Ingen annan än jag fick köra Storaysters sulky. Lilleman bara grät och ville bäras av mig. Det blev en osedvanligt njutbar promenad, hahaha! Ända fram till det var korv-stop i en solig skogsglänta. Lite pick-nick med korv och bröd, festis och kexchoklad och en liten upptäktsfärd i skogen gjorde susen. Efter det var det slut på gny och gnäll och Lilleman somnade efter en liten stund på den fortsatta promenaden.
 
Efter vi kommit i mål åkte vi hem till mormor och morfar för att mysa och äta middag. 
Jag och Storasyster passade på att plocka vitsippor och gå på nya upptäktsfärder i mormor och mofars skog.
Det blev en skön söndag även om det sundtals gavs igen för min bortavaro i form av extra mycet bus och testning av gränser.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela