åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Lena Philipsson på Rondo

Publicerad 2012-11-25 21:15:00 i Familj, Personligt,

Gårdagskvällen bjöd på en härlig show med en blandning av för mig mer eller mindre kända låtar.
Jag är inget större fan av Lena men tycker att hon gjort en hel del bra låtar. Vi bjöds på häftiga nummer med sång och dans varvat med pauser av humor och monologer. Jag är imponerad och lite mera frälst. En bra kväll!
Och mamma-hjärtat höll. Det gick oväntat bra att vara borta från Lilleman så länge. Barnen hade haft det såå bra med farmor och farfar, så klart! Somnat senare än vanligt båda två men så blir det ju när roliga barnvakter skall försöka hihi.
Stora tjejen sov som en stock hela natten, vilket är väldigt sällsynt. Lilleman däremot var vaken igen när vi kom hem strax före tolv. Han satt på köksbänken (typiskt farmor och farfar by the way) och åt lite gröt i väntan på tutten. När den väl kom och serverades - efter att innehavaren av dessa godsaker tvättat sig och borstat tänderna - somnade också han gott för natten. Tyvärr blev det ändå ingen sovmorgon då han propsade på att stiga upp kl 07 i morse...Småbarnslivet i ett nötskal hihi!
Jag tänkte bjuda på lite bilder av min utstyrsel för kvällen också.
Hade mina röda byxor och en svart transparant topp.
Så här såg det ut i början av kvällen. Hm, har tydligen lagt ut lite sedan amningen minskat till endast kväll och natt...
Lite bättre blev det innan läggdags, då jag töjt ut byxorna lite under kvällen...Förresten så undrar jag vem i hela friden det är som kommit på att det är bra med dragkedja i sidan på byxor?! Jag får ju ryggskott varje gång...!

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela