åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

En överraskning

Publicerad 2012-11-10 16:52:00 i Familj, Personligt,

Sambon ringer när vi i går var på väg hem från mormor och morfar och berättar glatt:
 
Sambon: Jag har en överraskning åt dig!
 
Jag; Nähä vad då?? 
 
Sambon; Jag har tvättat golven åt dig!
 
Jag; Va!! (äkta förvåning i rösten) Har du? Vad glad jag blir. Duktig du är!
 
Sambon; Tack! Vi ses snart! Puss!
 
Jag; Puss, puss!
 
Glad och upprymd fortsätter jag färden hem. Tänk att Han har tvättat golven, det har aldrig hänt. Kors i taket och himmel och pannkaka. Det behövdes verkligen tvätta bort dregelfäckar och annan smuts man drar runt hemma. Ju närmare hemmet vi kommer tänker jag ändå att inte ha för stora förhoppningar, vi har ju inte riktigt samma syn på städning och hur den skall genomföras. Men är ändå glad att han anstränger sig, dessutom när han är hemma och är "döds-sjuk".
När jag kommer hem är det becksvart ute och svårt att se hur det såg ut men det syntes att det var renare än när vi åkte.
 
Så i morse när jag ställer undan dammsugaren efter honom säger Sambon:
 
Sambon; Ser du nu så fint det är, jag till och med låg på knä och torkade med trasa!
 
Nu börjar jag förstå...
 
Jag; Hela golvet???
 
Sambon; Alltså, nä. Jag har dammsugit (med det menar han där man lätt kommer åt, under soffa och skänkar glöms ofta bort av herrn). Och så har jag tagit med trasa där det var som värst, i hörnen och bakom nattygsborden eftersom jag inte kunde dammsuga där.
 
Nu föll det på plats
 
Jag; Jaha, dååå försår jag. Så bra det blev älskling!
Jag försökte låta så ärlig och vänlig jag bara kunde för att han inte skulle bli ledsen, han försökte ju verkligen, det gjorde han. Som man säger, det är tanken som räknas.
 
Nu går jag här och tittar på alla vackra dregelfläckar och annat som ligger kvar och glänser i kapp med det i övrigt rena golvet.. 
 

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela