åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Stor men ändå liten.

Publicerad 2012-06-22 22:18:00 i Familj, Personligt, Storasyster,

Det är inte lätt att vara storasyster när man inte är så stor själv. Våran tjej är snart tre år och känner sig både stor och liten på samma gång.

 

Hon är en underbar storasyster som verkligen älskar sin lillebror. Han får många pussar och kramar och mycket omtanke (men även lite tjuvnyp då och då).

Hon är så duktig och hjälper till med allt möjligt men så ibland vill hon bara vara liten.

Just nu är det mycket rollek med att hon är bebis och hon klär sig gärna i lillebrors kläder. - Ja hon kommer i vissa av dem, hon är ganska liten och han är ganska stor...

Här om dagen skulle hon prompt ta på sig lillebrors strumpor som är på tok för små och som han dessutom just skulle ha på sig. När jag förklarade detta för henne fick hon ett totalt sammanbrott, hela världen rasade för henne. Mellan hulkningarna sa hon ” Men mamma, jag är ju bara två år, jag är ju också en bebis.”

Ja, vad säger man, det är ju bara att hålla med. Man är ju faktiskt inte särskilt stor när man bara är två, snart tre…

Vi gjorde en kompromiss hon fick ta ett par av lillebrors strumpor som var lite större och som det var bättre töj i.

 

Kommentarer

Postat av: Kikan

Publicerad 2012-06-25 21:11:54

Åh, skruttan! Det är inte lätt att vara liten. Kan tänka mig att det känns i mammahjärtat. Kram Kikan

Svar: Nej det är det inte :) Ja, det känns verkligen i hjärtat.. Kram
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela