åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

Otillräcklig!

Publicerad 2012-10-15 12:57:00 i Familj, Personligt,

Jag undrar om jag någonsin kommer att komma över det här med att känna sig otillräcklig med nummer två?
Jag vill så gärna vara rättvis mot mina barn och ge 2:an precis lika mycket uppmärksamhet och tid som jag ägnade mig åt med mitt första barn, när hon var bebis. Men det går helt enkelt inte, tiden räcker inte till.
Jag ser naturligtvis till att fördela den tid jag har rättvist mellan dem nu och ge dem lika mycket "mamma-tid" men det är svårt!
Har ägnat många timmar sedan bebis föddes med att gråta och grubbla och känna mig otillräcklig. Nu börjar det kännas bättre och jag har börjat förstå att jag bara kan göra så gott det går.
Jag hoppas de känner att jag gör så gott jag kan!
 
 

Kommentarer

Postat av: AnnaMalin

Publicerad 2012-10-15 21:26:30

Nu har inte jag mer än en men jag kan tänka mig hur du känner. Och jag har hört flera säga det så du är i alla fall inte ensam! Och som du säger, du gör ditt bästa, det är gott nog såklart :-) Det känner dina barn, att du finns där, det lovar jag! Styrkekram!

Svar: Tack för värmande o stärkande ord! Kram
2-barns-mamman

Postat av: Ann-Christin Lundström

Publicerad 2012-10-16 13:10:14

Jag har också gått igenom det där tårar och gråt och sorg (konstigt nog sorg...) och nu när nummer två fyller 2 år så kan jag konstatera att jag har varit där tillräckligt mycket. Man räcker till så mycket mer än man faktiskt tror. Men visst är det tufft!!

Svar: Tack för stärkande ord! Förstår ju att jag inte är ensam, skönt att höra det från andra också :)
2-barns-mamman

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela