åskmoln och rosa ludd

Här delar jag med mig av våran familjs vardag. Familjen består av Storasyster (född 2009) som delar ut order med samma nyck-fullhet som en galen diktator, Lilleman (född 2012) som är väldigt god och glad för det mesta men börjar visa sitt humör som inte är helt olikt systerns (<--- hjälp), Sambon - tillika barnens pappa och så mig - mamman.

"De e mycke nu"

Publicerad 2012-12-04 23:11:00 i Familj, Personligt,

Nu ska vi se om jag kan få ordning på mitt inlägg som skulle varit i går...
Detta är alltså skrivet som igår.
När vi kom inflängande (sircus 45 minuter för sent) på dagiset upplyses jag om att det går magsjuka på avdelningen. Hu! Vi vänder i dörren för det vill vi inte dra hem!
Men shit, idag passar väldigt dåligt att ha stora tjejen hemma... Idag är det ju fullt upp hela förmiddagen.
Kl 11 har vi fått en panik-tid för att byta däck på sällan-bilen. Sambon kom nämligen på igår kväll att han måste ha den bilen till jobbet i morgon och vi har bara sommar-däck på den.
Direkt efter däck-bytet, kl 11:30, skall jag vara så MVC (nej, inga fler barn, bara efterkontroll). Att ha med Lilleman är inga problem han åker i baby-skyddet som är lätt att flytta mellan bilarna men stora tjejen har vi ingen bilstol till i den bilen.
Jaha, hur ska jag lösa det här. Efter lite brain-stormande gör jag en chansning och ringer barnens mormor. En sån tur jag har, hon skall jobba kväll och kan efter lite omkastning av sin dag hjälpa mig.
Hon och morfar bor ca 10 minuters bilväg bort och är helt underbara på att hjälpa till och ställa upp i ur och skur. Vet inte vad vi skulle gjort utan dem. Svärföräldrarna är för övrigt lika dana och bor inte heller så långt bort. Vi har tur att ha båda så nära. Inte bara för att få hjälp utan för att våra barn kan få träffa dom ofta och få en nära relation.
Så allt löste sig till slut! Tack underbara mamma!
          
En bild på vår ute-gran som levererades av mina föräldrar i söndags eftermiddag (hann alltså även med lite glögg-mys med dem utöver allt annat i söndags). Nu har jag satt i ljusslingan så nu glittar den på kapp med resten av vårat adventspyntade hus.

Kommentarer

Gör mig glá, skriv en rá
Endast för mig

Om

Min profilbild

2-barns-mamman

Jag är en 32-årig två-barns-mamma som bor med min lilla familj på västkusten. Detta är med all säkerhet inte den snyggaste eller mest väl-designade blogg Du kommer att läsa (har inte så mycket tid över till det utan det blir mycket mobilbloggande i sängen innan ögonen faller ihop för natten - hoppas Du har överseende med det) men det som skrivs här är helt sanningsenligt det som händer i vår familj och hur jag känner det. Eftersom jag tycker att det är skönt att höra att andra också kan ha det jobbigt ibland, att man inte är ensam - för det är man inte - alla har sina "ups and downs", skriver jag här utan försköning. Om både rosa ludd och åskmoln. Jag försöker skriva med humor och jag skriver absolut med kärlek för jag älskar var och en i min familj väldigt högt. Välkommen! Jag hoppas Du stannar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela